Известие

Collapse
No announcement yet.

Първа степен на перката

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първа степен на перката

    Преди 1-2 месеца открих, че не ми се включва 1-ва степен на перката (а направо втора). Днес открих и причината. Доколкото успях да разбера, 1-ва степен се пуска през едно съпротивление, а втора степен - като се байпасне това съпротивление (така ли е?). Съпротивлението си е там, но освен него има едно термо-бушонче, което, предполагам, че когато изгори, байпасва резистора и......имам си само 2-ра степен на перката, независимо от управляващите сигнали (така ли е?).
    Та тука вече спирам да предполагам и направо си питам:
    1. Какво ще стане ако термо-бушона го заменя с една здрава жица?
    2. Има ли по магазините такава джаджа - да си я купя и да не се занимавам повече?
    3. Ако я има колко струва?
    4.
    ....
    ....
    Кой с каквото може да помогне - всеки съвет е добре дошъл.
    Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
    Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
    Lancia Kappa 2.4 5.20

  • #2
    Мисля че се продават нови реостати и са около 30-ина лева
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

    Comment


    • #3
      Ами продават се, но като звъня, всички имат, като отида - "ами тази сутрин продадохме последния". Иначе в ТиН ми казаха, че струвал 42лева, но аз не го видях даже - беше продаден. "Италианеца" също ги беше "свършил". Та опитите продължават. Ако някой мерне такова нещо, да пише....
      Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
      Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
      Lancia Kappa 2.4 5.20

      Comment


      • #4
        оригинален за 155 е към 50лв. аз си купих некъв за 17лв.
        ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
        ALFA ROMEO 33 1.5 TI

        Comment


        • #5
          В Александър има ресостати, ама кви термобушони ви гонят в тая кола незнам И според мен е добре да се провери дали ресостата е заминал щото е възможно и от датчика да го прави тва
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #6
            Ами нормално е всяка верига, която грее, да се защитава с термобушон. Предполагам, логиката е, че е по-добре да ти се прекъсне веригата, отколкото да ти пламне колата.
            Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
            Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
            Lancia Kappa 2.4 5.20

            Comment


            • #7
              Значи проблема е отстранен (временно). Вече си имам първа степен на перката. Просто с две дебели жици байпас-нах прекъсналия термобушон. Това е за тези, които искат да намерят евтино решение на проблема. Аз, обаче, смятам да е само временно решение докато си купя нов резистор.

              П.П. Също евтино и достатъчно сигурно решение е ако се запои ново термобушонче, но....това е ясно, че с поялник не става - по-скоро нещо от сорта на точкова заварка (стига да има кой да ви я направи)
              Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
              Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
              Lancia Kappa 2.4 5.20

              Comment


              • #8
                Опаааа, тука да се изясним, че стана нек'во неразбиране. Аз никъде не съм писал за датчик. Датчика си е на радиатора и той си пуска сигналите. Обаче......! Ако датчика си е наред, но въпросния термобушон е сдал багажа, тогава каквито и сигнали да подава датчика за първата степен, просто няма как да я пусне, защото не може да се затвори веригата! Та в случая vamfan внася малко объркване в темата. Това, което съм си писал си е точно така както съм го написал. Да не говорим, че както писах вече имам и първа степен т.е. пробвано е!
                П.П. ultrashock, датчика стои долу ниско на радиатора (от към страната на шофера). Най-общо казано представлява една гайка, предполагам с няколко силови релета, от която излизат три кабела.
                Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                Lancia Kappa 2.4 5.20

                Comment


                • #9
                  Re: !

                  Първоначално публикувано от vamfan
                  колеги веге забелязван на няколко места , ге се разминават някои данни застото всеки в стремея си гледа да помогне( което е похвално) и казва неста които са за неговия модел и не отговарят за конкретния слугаи, и аз се обаргах така като гета някои работи. та по-конкретно: датгика дето влугва перките е долу на радятора отдясно като си пред колата, за боксерите 1 степен вкугва на 87 и изкл. на 82, 2-ра вкл. 87 и спира на 92- това е по надписите на датгика , които е орогиналеи италиански.гух някаде ге боксерите работната температура е малко по ниска от на другите двигатели така ге не се гудете. састо така и ге загряват доволно барзо през зимата. термостата отваря на 8шг. састо по оригинален италиански от надписите. гастите ги купих от динекспрес и насакаде си писе итали, е не писе фиат-алфа ама е по-добре от други боклуци. термостата е брехт-45лв. датгика за перкит 25ил. това е от мен дано сам бил полезан на някои, стото иде зина и колиците трябва да си загряват доволно, а и стоя бензин....
                  Кой ти каза че боксерите работят на по-ниска температура като е точно обратното работят на малко по-висока А колкото до температурите за пускане на перките нещо си се объркал,пояснявам за енти път:
                  1 степен 92 включва 87 изключва
                  2 степен 97 включва 92 изключва
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Няма смисъл от споров - в момента гледам една страница от service manual-a. Та там пише така: Boxer and TS: 1st level contact closes 92+/-2 degC, contact opens 87+/-2 degC; 2nd level contact closes 97+/-2 degC; contact opens 92+/-2 degC. Т май излиза, че си работят на една и съща температура, но Мъри е прав за температураите на вкл. и изкл. Относно термобушона, пак там може да се види, че е за 216 градуса целзий, та ако някой го има този проблем и има начин да си "залепи" бушона (защото с поялник няма да стане)......това е най-евтиния и надежден вариант.

                    П.П. Съпротивлението трябва да е 0.18 +/- 10% ома
                    П.П.П. Всичко се отнася за боксерите
                    Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                    Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                    Lancia Kappa 2.4 5.20

                    Comment


                    • #11
                      !

                      що са ми изпотрити мненията ?????? сега като вкарам снимката да видим кои крив кои прав . аааааа бива ли така колеги, а аз се опитвам да бада полезен и се размазах от пояснения ама на някои не му се вярва маи а? снимката е готова ще се постарая да я вкарам да видим тогава . все пак давам автомобили под наем 0т 5 год. а имам и сервиз за електроника та да не мога да разбера кво пише на един датчик ли ? а стига бе!!!!все пак всеки си има мнение и го пише тук, нали затова е форум и всички мнения са ми били по темата. направо сам бесен
                      НАЙ-БЪРЗИЯТ ПЪТ ДО ВКЪЩИ ->146-BOXER 1.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: !

                        Първоначално публикувано от vamfan
                        що са ми изпотрити мненията ?????? сега като вкарам снимката да видим кои крив кои прав . аааааа бива ли така колеги, а аз се опитвам да бада полезен и се размазах от пояснения ама на някои не му се вярва маи а? снимката е готова ще се постарая да я вкарам да видим тогава . все пак давам автомобили под наем 0т 5 год. а имам и сервиз за електроника та да не мога да разбера кво пише на един датчик ли ? а стига бе!!!!все пак всеки си има мнение и го пише тук, нали затова е форум и всички мнения са ми били по темата. направо сам бесен
                        Напротив колега твоите мнения въобще не са по темата ако трябва да сме искрени затова позачистих малко мнения а колкото до твойта дилема качи снимки да ги видиме но все още си вярвам на това дето хората са го написали по книгите

                        аре успех
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Vamfan, не мога да разбера защо си толкова изнервен и навсякъде се оплакваш от изтритото ти мнение за градусите при, които се пускат първа и втора степен на перките?! Смятам, че изтриването си беше много на място, защото ти го заяви толкова убедено, че много хора биха могли да се заблудят от това. Истината е, че си сгрешил, в което няма нищо лошо - случва се на всеки - реакцията, обаче, е много странна. Първо твоето мнение го има като цитат на едно място и второ малко по-надолу от това мнение съм цитирал данни от service manual. Температурите, които ти даваш са подозрително близки до тези за TD версията, та може и от там да идва объркването. Извинявам се ако те обижда това, но аз наистина предпочитам да вярвам на това, което пише в manual-a, а не на теб. Ти качи все пак снимката да я видим, но нали се сещаш, че по твоята логика сега и Бобо може да каже, че всички QV-та си имат турбина!
                          Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                          Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                          Lancia Kappa 2.4 5.20

                          Comment


                          • #14
                            Абе я ми кажете верно ли от 3 месеца досега тая кола работи и си грее И второ всичко по тая система може да се провери намясто и да се разбере що не включва първа степен Включително на 1-2 -ма колеги съм ремонтирал реостатите
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Ами да . Все не остава време и все отлагах, но като стана по-топло, вече нямаше къде да се отлага. А идеята на тази тема е точно хора, които са го имали този проблем и са го отстранили, да споделят малко опит.
                              Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
                              Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
                              Lancia Kappa 2.4 5.20

                              Comment

                              Working...
                              X